מיזם עסקי-חברתי שמשקיע בך זמן, כסף, משאבים וידע כדי להוציא אותך מהמינוס מבלי שתצטרך להוציא מראש אגורה מהכיס

כ-50% מהישראלים מסיימים כל חודש עם מינוס בחשבון הבנק. אופיר זילביגר היה אחד מהם, עד שברגע אחד, כשעמד בתחנת דלק בזמן שהוא ממהר ליום עבודה רגיל וקיבל סירוב מכרטיס אשראי אחד, ומיד סירוב גם מהשני ומהשלישי – הבין שהגיע הזמן לשינוי. תוך 23 חודשים, אופיר ואשתו סגרו חובות של 163,000 ₪ והיו בדרך לביטחון פיננסי. מאז, ליווה אופיר למעלה מ-2,000 משפחות בדרך לניהול נכון של כלכלת המשפחה, תכנון פיננסי מדוייק וצמיחה כלכלית. עכשיו, לראשונה בישראל, חושף אופיר מיזם עסקי-חברתי שמשקיע באנשים שרוצים לשפר את מצבם הכלכלי לפני שהם משקיעים בכך כסף. איך זה עובד? יצאנו לבדוק ועל הדרך הצלחנו להוציא ממנו טיפ זהב שיכול להיות שווה לכם הרבה כסף בכיס.

נטע-לי, 20.12.21 /// פיננסים

שירה ובעלה עשו את כל הטעויות האפשריות בתור זוג צעיר. הם עבדו במשרות טובות, הרוויחו יפה, קנו שטח והתחילו להשקיע בעתיד שלהם ולבנות בית. אבל, זה לא עבד בדיוק כמו שחלמו. לאט לאט, החסכונות נגמרו, ההלוואות החלו להיערם, והצטברו להם חובות של מעל 300 אלף שקל. החובות והמרדף לסגור את המינוס הפריע להם לישון, פגע להם בזוגיות, וליווו אותם בכל דקה ביום. כ"גלגל הצלה" אחרון, הצטרפו שירה ובעלה לתוכנית הליווי של אופיר והתחילו תהליך של ניהול כלכלי נכון ובניית תוכנית פיננסית מדוייקת להם. השינוי בהתנהלות שינה להם את החיים. הם עברו למצב של חיסכון חודשי בסך 3,000 ₪, הקניות בסופר הפכו ממוקדות, והאווירה בבית הפכה לשמחה יותר.

עשרות ואף מאות אלפי משפחות בישראל נמצאות במצב הזה – כסף נכנס, כסף יוצא, כמו ספינה ששטה על המים, עולה ויורדת על הגלים. יש ימים של גאות – כשהמשכורת נכנסת, וימים של שפל – כשכרטיס האשראי יורד.

אופיר זילביגר, אחראי למעל 2,000 משפחות מאושרות

ניהול כסף הוא פשוט ומורכב בו זמנית!

"כל עוד לא משנים את ההרגלים ואין שיטה שתעבוד ספציפית עבור המשפחה שלכם, עם שלבים מדויקים שמטפלים באתגרים וביעדים שנכונים עבורכם ולפי הסדר הנכון – כנראה שאין לכם סיכוי בכלל…", מצהיר אופיר זילביגר, יועץ ומאמן כלכלי. "הבעיה היא שאנשים מוציאים יותר ממה שהם מכניסים. אף אחד לא עושה את זה בכוונה. פשוט קיימת אשליה כזאת כאשר המשכורת נכנסת ופתאום החשבון בפלוס אז אפשר לקנות עוד קצת, אבל מה קורה כשפתאום יש שינוי חריף במשכורת, שמחה משפחתית רבת משתתפים או חלילה אירוע בריאותי? במצב כזה רוב האנשים לוקחים הלוואה, פותחים איזה חיסכון או קרן השתלמות, ובעצם חוזרים לנקודת ההתחלה או גרוע מכך"

זה יכול לקרות לכל אחד?

"בוודאי! זה לא באמת משנה כמה הכנסה יש לך. החיים בארץ, ובכלל, לא זולים והתנהלות כלכלית לא נכונה יכולה לדרדר אותך מהר מאד למינוס. זה לא משנה אם המשכורת שלך גבוהה או נמוכה. האמת היא שהגיעו אליי הרבה משפחות עם הכנסות מאד גבוהות שפשוט צברו הלוואות ולא מצאו את הדרך לצאת מהן. ככל שיש לך הכנסה גבוהה יותר, האשליה הזאת שאת יכולה לקנות יותר ולחיות ברמת חיים גבוהה יותר, היא הרבה יותר חזקה ואנשים מתנהלים בהתאם לכך."

ויש לזה פתרון?

"בטח… תביני, אני מכיר את זה מקרוב. התחתנתי בגיל 18 ובגיל 21 כבר הרווחנו, אשתי ואני, כ-20,000 ₪ בחודש. סכום נחמד לכל הדעות לזוג צעיר כל כך. ובכל זאת עשינו את כל הטעויות האפשריות בניהול הכסף שלנו. התחלנו לקחת הלוואות, הלוואה ועוד הלוואה ועוד אחת… 

מתישהו הבנתי שמשהו כאן לא עובד כמו שצריך. אנחנו עובדים בעבודות טובות, יש לנו רכב, יש לנו דירה ואנחנו לא מצליחים להנות מכלום.

הכל התנקז לרגע אחד בתחנת דלק שהדליק לי נורה אדומה כמו שהיא לא דלקה בחיים. תוך שאני ממהר בדרך ליום עבודה רגיל נדלקה לי נורת הדלק. נכנסתי לתחנת הדלק כדי לתדלק. העברתי את כרטיס האשראי – סירוב. כרטיס נוסף – סירוב. אני מבין שאני בחריגה מהמסגרת. הכרטיס השלישי והאחרון. אני מרים עיניים לשמיים, מתפלל – סירוב. 

חטפתי את הכאפה של החיים שלי, באותו רגע החלטתי שזהו."

ומשהו באמת השתנה?

"בשנת 2014 החלטנו סופית שדי! היה לנו מספיק, הגיע הזמן לשינוי. תוך 23 חודשים בלבד שילמנו חובות של 163,000 ₪ ותוך 36 חודשים רכשנו 2 דירות להשקעה, עם הכנסה ממוצעת. זה הציב אותנו בדרך לביטחון פיננסי מוחלט שממשיך איתנו עד עצם היום הזה.

שינינו את חיינו על ידי שינוי ההתנהלות וההרגלים שלנו.
מאז הקדשתי את כל כולי ללימוד מקצועי של כלכלת המשפחה ותכנון פיננסי, גם בארץ וגם בארה"ב ועזרתי לאלפי משפחות לא לחוות שוב את הלחץ שאני חוויתי ולייצר צמיחה כלכלית."

רוצים לעשות שינוי, לסגור את החובות ולהתחיל לצמוח כלכלית? השאר פרטים ויועץ מהצוות של אופיר יחזור אליך>>

Marketing by

וואוו! השאלה היא, האם שינוי שכזה מצריך ממני להיכנס למעין "דיאטה פיננסית" קפדנית?

"זו שאלה שמטרידה הרבה אנשים… אנחנו לא מאמינים בדיאטת חסה – לא באוכל ולא בכסף, בוודאי שכדי להגיע ליעדים יהיה צריך לשלם מחיר מסוים, אבל אנחנו דואגים לשקף פתרונות שאנשים לא מודעים אליהם ביום יום כדי שהמחיר יהיה כמה שיותר נמוך וייעשה מתוך המיינדסט הנכון. 

 

דליה, נשואה לחזאי מזג אוויר ואם ל- 2 בנות, קלינאית תקשורת במקצועה, הגיעה לתוכנית אחרי הרבה שנים בה הם לא ידעו להתנהל נכון כלכלית. לכאורה, שניהם בעלי מקצועות טובים אבל הם מעולם לא הצליחו להתאזן כלכלית וזה גרם להם לחיות בלחץ יומיומי – איך לשלם? בכמה תשלומים? כמה כסף נשאר בכרטיס? איך לסיים את החודש? בתוכנית הם הבינו שהם מוציאים 8,000 שקל יותר כל חודש ממה שהם מכניסים. "אי אפשר לחיות ככה", מספרת דליה. "כשהבנתי שרק אני יכולה לעזור לעצמי לצאת מהברוך הכלכלי הזה, אז נפל עליי משמיים הקורס של אופיר". 

בעקבות התוכנית, דליה יודעת עכשיו בדיוק איפה הכספים שלה נמצאים ומה קורה עם הכסף שלה. המשפחה הצליחה לייעל את ההוצאות ב-3,000 ₪, בלי לרדת בטיפה ברמת החיים. "פשוט שיפרנו את התנאים שלנו – בטלפון הנייד, בביטוחים, בקניות שאנחנו עושים.. הגרף שלנו עכשיו כל הזמן בעלייה, המינוס מצטמצם, הכיוון הוא ממש חיובי ועם הזמן אנחנו גם מצליחים לחסוך ולהשקיע את הכסף שחסכנו. היום החיים שלנו הרבה יותר נינוחים, הבית הרבה יותר רגוע. החיים שלנו השתנו!", משתפת דליה."

אפס סיכון! המיזם העסקי-חברתי שמאפשר לך לשלם רק על תוצאות

בזמן שהרבה תוכניות מציעות למשפחות לשפר את המצב הכלכלי באמצעות השקעה של המון כסף ובלי לתת אחריות מלאה על תוצאות בסוף התוכנית, אלא רק על שביעות רצון במהלך החודש הראשון, תוכנית "המגדלור" של אופיר זילביגר נבנתה דווקא כתוכנית השקעות שבאה לקדם אותך.

 

לאחר שליווה מעל 2,000 משפחות בדרך לחיים רגועים ושמחים יותר עם ביטחון כלכלי וצמיחה כלכלית, החליט אופיר לקרוא תיגר על שוק תוכניות הייעוץ וההדרכה ולפתח מודל חדש. מודל מתחשב שהוא win win אמיתי ומתבסס על הצלחות ולא רק על הבטחות ותקוות שווא. בפעם הראשונה בישראל, אופיר והצוות שלו מלווים את כל מי שמעוניין לסגור את המינוס, לחסוך ולהרוויח יותר בדרך שמתאימה לו אישית, ללא תשלום מראש וללא סיכון, והם מקבלים תשלום רק אם באמת הצליחו לשפר לו את המצב."

לשלם רק על תוצאות.. בוא נדבר תכל'ס, מה זה אומר?

"תראי, החזון שלי זה להגיע לכמה שיותר משפחות במדינת ישראל, ולכן אני לא רוצה שכסף או החשש ששוב יעבדו עליך זה מה שיעצור מישהו מלעשות את השינוי הזה אחת ולתמיד! אז מה שהחלטתי לעשות זה לחתוך באופן קיצוני את ההשקעה בתוכנית ובניתי מודל חדשני וייחודי של השקעה בלקוח – זוהי שיטת תשלום שבנויה על אמון מלא ומעבירה את כל הסיכון אלינו.

אם הגעת למצב שאת מחליטה שאת רוצה לעשות את השינוי הזה, בשלב הראשון תשלמי רק 290 ₪ עבור כניסה לתוכנית הליווי (דמי רצינות ושמירת מקום). לאחר מכן, תשלמי רק על הגעה לתוצאות ברורות ומדודות. אין צורך לשלם מראש ואפילו לא להזין את פרטי כרטיס האשראי."

אוקי.. נשמע מבטיח! איך התוכנית עצמה בנויה?

"זו תוכנית ליווי ייחודית, מותאמת אישית ומקיפה ביותר שנותנת את כל הכלים והידע היחידים שאי פעם תצטרכי כדי להצליח כלכלית בחיים האלה – לכל החיים! 

זו תוכנית שרואה את הצרכים הפיננסיים של כל המשפחה ב-360 מעלות ומאפשרת לא רק לצאת מהמינוס אלא לתכנן אסטרטגיה פיננסית לעשור הבא"

עשור?

"כן, כן. המטרות שלנו הן לא רק לטווח הקצר. מבחינתי תוכנית שמטרתה לסגור את המינוס בבנק היא לא תוכנית טובה מספיק, כי מה הלאה? עוד חודשיים, שלושה, שנה מהיום – שוב יהיה מינוס, ומה אז?
חשוב לי לתת לך את כל הכלים לצאת מהמינוס אבל אני רוצה לעשות הכל כדי לוודא שגם לא תחזרי לשם"

לפרטים נוספים על המיזם עסקי-חברתי שמשקיע בך באפס סיכון, השאר שם, טלפון ומייל ויועץ מהצוות של אופיר יחזור אליך >>

Marketing by
Peleg Elkalay-42

ואיך אתה עושה את זה?

"התוכנית בנויה על 4 שלבים שחייבים לעבור כדי להצליח כלכלית בחיים. אלה לא סתם כלים וידע, זה קיצור המסע האישי שאני עברתי בעצמי. אלה מרכיבים של שיטת LevelingUP לניהול הכסף שפיתחתי בשנים האחרונות: מודעות כלכלית, התנהלות כלכלית רווחית, שקט נפשי וצמיחה. 

זאת אומרת שאנחנו לא רק עוזרים לך להיות צרכנית נבונה ולהתנהל נכון כלכלית, אלא גם עוזרים לך לצמוח כלכלית ממקום רגוע יותר, להשקיע את הכסף, לייצר יותר הכנסה ולהבטיח לעצמך את החיים החדשים להם את מייחלת.

זה לא רק קורס דיגיטלי אלא ייעוץ אישי עם יועץ מוסמך לכלכלת המשפחה שילווה את המשפחה במפגשים אחד על אחד, זאת לצד ובנוסף לתוכנית הלמידה הדיגיטלית והפעילות הקבוצתית. הייחודיות שלנו היא שהתוכנית הזו לא רק 'מדברת באוויר' אלא מטמיעה ערכים של לקיחת אחריות, מנהיגות, בניית חזון משפחתי ומאמינה בגישה אחראית והגיונית יותר מאשר שפה של התעשרות קלה ונכסים מהירים."

שינוי שכזה באמת נשמר לאורך זמן?

"הצרה הכי גדולה בתחום הזה שגם אני בהתחלה סבלתי ממנה זה שאנשים מצליחים להחזיק את השינוי 3 חודשים, גג חצי שנה, כי הבעיה היא לא המתמטיקה של התהליך אלא הטמעת הרגלים שחייבים לשמר לאורך זמן. אני לדוגמא, מנהל תוכנית כלכלית ותקציב שבועי כבר 7 שנים, אבל הלקוחות מרימים ידיים מהר יותר ולכן פיתחנו טכנולוגיית למידה וגיימיפיקציה המגובה במאות תהליכי אוטומציה המשפרים את תהליך הלמידה, החיבור והמעורבות שלך ומגדילים את סיכויי ההצלחה.

למעשה, אנחנו עוזרים לך למצוא את המוטיבציה לשמר ולתחזק את התהליך ולבחור נכון סדרי עדיפויות."

כשאתה מדבר על צמיחה כלכלית וצבירת נכסים, זה משהו שכל אחד יכול לעשות?

"בוודאי! כשאנשים שומעים 'נכסים', הם ישר חושבים על דירה. אבל האמת היא שדירה לא מתאימה לכולם. יש הרבה מנטורים בשוק שדוחפים את הלקוחות להשקעות שלא מתאימות להם רק כי זה מה שהם רוצים לשמוע. אבל זה לא בהכרח הדבר הנכון. קיימות הרבה השקעות אחרות, הרבה נכסים אחרים, כמו לדוגמא להשקיע בקרנות, במכשירי חיסכון מגוונים, ויש כמובן את שוק ההון. למצוא השקעה מתאימה זו אומנות בפני עצמה."

תראה, אני אגיד לך את האמת.. הכל נשמע טוב ויפה, אבל במציאות הכלכלית בארץ כשגן פרטי לילדים עולה מעל 3,000 שקל בחודש, קניות בסופר מסתכמות בכמעט 1,000 שקל כל קנייה, ודירות כבר מזמן חצו את קו המיליון… איך זה בכלל אפשרי לחיות בלי חובות ועוד לחסוך ולהגיע לנכסים?

"את צודקת… היו לי הרבה לקוחות שהגיעו ואמרו לי 'אין, תהפוך אותי, תנער לי את הכיסים, אין מאיפה להוציא עוד כסף. צמצמתי, הצטמצמתי, זה מה יש!'. ואני מאמין להם. בדיוק בגלל זה, הפתרון של אנשים כאלה לא יהיה צמצום והתייעלות כלכלית כי כנראה שהם כבר עשו את זה לבד. במצב הזה בדיוק, הליווי תופס חלק חשוב, כי לאנשים כאלה אנחנו עוזרים להתאים תוכנית ייחודית להם ולרוב זה יהיה מכוון להגדלת ההכנסות. אם אי אפשר עוד לצמצם הוצאות, אז חייבים להגדיל הכנסות. "

ואיך עושים את זה?

"אנחנו נותנים את הכלים איך לנהל נכון את ההכנסות ואיך להגדיל אותן. אם האדם שכיר, יש אפשרות לעבוד כשכיר בעוד מקום, להגדיל את המשכורת במקום העבודה הנוכחי, ואולי גם להיות עצמאי או להיות עצמאי בנוסף לעבודה כשכיר. כשיש תוכנית עבודה מסודרת ובהירות איך לעשות את זה – זה אפשרי! אני עצמי עשיתי את זה. במשך שנה וחצי, הייתי גם שכיר וגם עצמאי. תביני, מה האלטרנטיבה? צריך להחליטו שלמצב הקודם, אני לא חוזר! לא רוצה יותר טלפונים מהבנק, לא רוצה הלוואות, שלא משנה כמה זמן זה ייקח – אני אשנה את המצב. ההחלטה הזאת היא שגורמת לאנשים לעשות שינוי ולייצר הכנסה אחרת או נוספת.


אופיר זילביגר, יועץ ומאמן כלכלי
אופיר זילביגר, יועץ ומאמן כלכלי

החלטה שצריך שינוי בחיים היא קריטית. ברגע שיורד האסימון הזה, מגיעים עם דרייב לייצר שינוי ואז יש לנו באמת את הפתח ללמד אותם התייעלות כלכלית, צרכנות נבונה, איך לטפל נכון בהלוואות, פריסת חובות, החזר חובות יעיל. יש גם אנשים שמגיעים אלינו ומסוגלים ישר להשקיע אבל לא יודעים איך, אז אנחנו עוזרים להם כבר במהלך הליווי לייצר נכסים, אבל לא בצורה של הרפתקאה. אנחנו עוזרים להם למצוא את החוזקות שלהם, במה הם טובים ומה הם אוהבים, וכך בונים מודל עסקי שבתוכנית עבודה של כמה חודשים מאפשר להם לייצר הכנסה. "

אין אדם שלא יכול להפיק עוד 1,500-2,000 שקל בחודש

יש מגוון רחב של השקעות, של רעיונות… אנשים יוצאים מהליווי עם חשק לטרוף את העולם! הם יודעים איך להתנהל נכון כלכלית, הם עושים שינוי של 180 מעלות ומשפרים את החיים שלהם, את המצב בבית, את מערכות היחסים ומאפשרים לעצמם להיות רגועים יותר, שמחים יותר ומאושרים יותר.

אשר לדוגמא, הגיע אליי בתור שכיר, נשוי ואב ל-3 ילדים. כבר בתחילת התהליך ראינו שאין כל כך מה לעשות איתם מבחינת התייעלות כלכלית וצמצום כי הם כבר עשו את זה לבד, אז מיד פנינו לכיוון של צמיחה כלכלית. בחנו קודם כל במה אשר טוב, מה הוא אוהב, וגילינו שהוא טוב בהמון דברים טכניים והוא ממש אוהב לעבוד עם אנשים ולעזור לאנשים. יחד הגענו למסקנה שהוא יכול לתת שירותים של הנדימן כי תמיד קוראים לו לתקן דברים, בבניין הוא זה שמביא את המקדחה ודופק את המסמרים. הוא התחיל באמת לעשות את זה, ואחרי חודשיים הוא הגיע למצב שהוא מייצר בכל חודש הכנסה נוספת של 2,000 ₪ ולא רק זה  – הוא ממש נהנה מזה, הוא מקבל מחמאות ועושה את זה בכיף ובלי מאמץ!

מיטל, החליטה בעקבות הקורס להקים עסק עצמאי שקשור לתזונה ובריאות, בנתה תכנית ליווי משלה והצליחה לייצר תוך חודש הכנסה נוספת של 5,000 ₪."

מדהים! אז ככה לסיום, איזה "טיפ זהב" יש לך לתת שיכול לייצר לאנשים עוד כסף בכיס?

"התנהלות פיננסית נכונה זה קודם כל תכנון. אדם שלא יושב ומנהל את הכספים שלו פעם בשבוע, הוא לא באמת מנהל את הכסף שלו ולא משנה מה הוא מספר לעצמו – הוא 'מדמם' כסף ולעולם לא יכבוש את היעדים שלו.

בפעולה הפשוטה הזאת לכאורה, יש 2 מרכיבים: אחד זה בניית תוכנית כלכלית שלרוב המשפחות אין וזה גורם להן לדשדש במקום, והדבר השני זה שיפור הגישה כלפי הכסף, שיפור המיומנויות ודרכי הפעולה ויצירת תכנון אסטרטגי.

 

אני רוצה להגיד משהו שיישמע מאד קלישאה מנטורית, אבל זה נכון! 'המצב הכלכלי שלך יגדל כגודל התודעה שלך'. תביני, התכנית הכלכלית ממצה את עצמה באיזשהו שלב אבל האדם צריך לגדול, לפתח יצירתיות, ללמוד לזהות הזדמנויות, לצמוח – זה המשחק, ובדיוק בגלל זה שינוי של הגישה לכסף, שיפור המיומנויות, תכנון אסטרטגי ורכישת כלים בתחום הם המפתח לצמיחה כלכלית."

רוצה לקבל כלים להתנהלות פיננסית נכונה ולצמוח כלכלית באפס סיכון? לפרטים נוספים על המיזם עסקי-חברתי שמשקיע בך באפס סיכון, השאר שם, טלפון ומייל ויועץ מהצוות של אופיר יחזור אליך >>

Marketing by