בשורה משמחת לסוכרתיים: הכירו את המערכת הטכנולוגית החכמה המאפשרת שינוי התנהגות המוביל לאורח חיים בריא מסוכרת סוג 2!

בישראל 2024, כחצי מיליון איש חולים בסוכרת וכחצי מיליון נוספים נמצאים במצב סוכרת סמויה, כך על פי נתוני המועצה הלאומית לסוכרת. בכל שנה, מתגלים בישראל כ-30 אלף חולי סוכרת חדשים וכ-2,500 אנשים מתים מהמחלה.מחקרים בעולם מצביעים על נתונים דומים בהתאמה לגודל האוכלוסייה, כאשר שכיחות הסוכרת באוכלוסייה קרובה ל-10%. הנתונים מדאיגים. לכאורה, נראה שיש המון פתרונות בשוק, אך רובם חלקיים או זמניים בלבד. אז איך בכל זאת אפשר לעבור מאורח חיים סוכרתי לאורח חיים בריא מסוכרת, אחת ולתמיד? ישבנו לשיחה עם יחיאל גריידי, מייסד, בעלים-שותף, ומנכ״ל חברת LifeTec שיצרה פתרון טכנולוגי חדשני ופורץ דרך בעולם הסוכרת (סוג 2), המציג תוצאות מעודדות ומשמעותיות, מה שגורם לאנשי מקצוע ומומחים בתחום, להבעת עניין והערכה רבה. איך זה עובד? יצאנו לבדוק.

נטע-לי, 31.01.24 /// רפואה, חדשנות

"הרופא אמר לי 'אני לא יודע מה עשית, אבל כנראה שזה טוב אז תמשיכי'. תוך 4-5 חודשים, ירדתי במשקל 12 קילו. לא כאב לי לעשות את זה", מספרת ליאת. "לפני התוכנית, הייתי ב A1C ברמות של 12-15% במשך למעלה מעשור. הייתה לי עייפות בלתי פוסקת. אחרי זה התחילו לי כל מיני נימולים ברגליים. עברתי 2 ניתוחים ברגליים בגלל זה. הפחד שלי היה גם כל הזמן להגיע לפגיעה בכליות. חוץ מזה, גם הייתה לי פגיעה בעיניים, קיבלתי הזרקות, והיה לי קושי ללכת… ניסיתי סוגים שונים של כדורים והזרקת אינסולין. בכל פעם כזאת, הייתי משמינה מזה המון. ניסיתי המון דיאטות, גם זה לא עזר. המצב הנפשי שלי לא היה טוב", היא משתפת. בעזרת התוכנית ליאת הגיעה תוך 4-5 חודשים ל-A1C של 6.3% ויצרה היפוך מגמה ברמות הסוכר בדם ונסיגה בפגיעה שהייתה לה בכליות ובראייה.

לירון היא לא היחידה. תוכנית LifeTec מגובה במגוון עדויות רחב של בוגרי התוכנית, בגילאים שונים, במצבי טרום סוכרת ועד מצבי סוכרת חמורה מאד. חלק ממגוון זה, הינן עדויות של אנשים ונשים אשר היו עם פגיעות ממשיות באיברים, אשר משתפים בהצלחות שלהם בתוכנית. הגעה, באמצעות טכנולוגיה מתקדמת ותהליך ייחודי לשינוי התנהגות, לאורח החיים הבריא מסוכרת.

 

יחיאל, בוא נצלול ישר למים… יש כל כך הרבה תוכניות בשוק להתמודדות עם סוכרת, מה שונה בתוכנית שלכם?

smoothies-3809508_1280

נכון, לכאורה, יש בשוק מגוון רחב של "פתרונות" לסוכרת. החל מתזונה, כדורים, זריקות, טיפולים אלטרנטיביים וכלה במיני תוכניות כאלה ואחרות. הבעיה היא שלרוב מדובר בפתרון חלקי או זמני לבעיה. עושים דיאטה ואז הסוכר יורד? מעולה! אפשר לחזור לשגרה, אך לאט לאט, כמעט ב"התגנבות חרישית", המצב חוזר לקדמותו. לוקחים כדורים או זריקות, הסוכר יורד, עם הזמן הוא עולה שוב, מעלים מינון, ואז מתמודדים גם עם תופעות לוואי ונזקים כאלה ואחרים. וכן הלאה… מעגל קסמים שכזה.

בסופו של דבר, אנשים המתמודדים עם סוכרת סוג 2, חושבים שזו גזירת גורל ואין מה לעשות, למרות שכבר די הרבה שנים, מסקנות מחקרים מכל העולם, מראים די בברור שזה לא נכון!

כיום, ניתן לומר, שסוכרת סוג 2 היא מצב הפיך. כך שלכל אחד או אחת כמעט, ניתן להגיע לאורח חיים בריא מסוכרת. כדי להגיע לאורח חיים בריא מסוכרת, יש צורך בבקרה, משוב ואיזון של מספר מנגנונים ביחד. נדרשת פעולה מערכתית מקיפה, שעובדת על הכל בו זמנית: תזונתית, הורמונלית, מטבולית, פיזיולוגית, נפשית והתנהגותית.

אז איך משיגים את האיזון הזה?

באמצעות טכנולוגיה מתקדמת בשירות האדם.

כדי להגיע לאיזון ולשמור עליו, הבנו שיש צורך בטכנולוגיה משוכללת, שיכולה בכל רגע נתון לזהות ולאתר בדיוק רב, מה קורה במנגנונים הפיזיולוגיים ולנווט כל אדם ואדם, להתנהג בצורה שתביא אותו במדויק למדדים הרצויים, מכל נקודת פתיחה, בכל מצב נתון ובכל רגע שנבחר.

 

גייסנו משקיעים במיליוני דולרים, גייסנו צוות מייעץ מקצועי ממיטב המוחות בתחום הסוכרת ובתחומי מדעי ההתנהגות, ביניהם: פרופ' חוליו ויינשטיין מנהל היחידה לסוכרת במרכז הרפואי וולפסון ונשיא האגודה הישראלית לסוכרת לשעבר, פרופ' אהוד זיו פרופ' אמריטוס בפקולטה לרפואה של האוניברסיטה העברית בירושלים, דוקטור ורדית קלמרו רוקחת קלינית, ד"ר לתרופות, פרופ' יוסי יסעור בעל תואר דוקטור בתורת ההחלטות של ביה"ס למנהל עסקים באוניברסיטת הרווארד וד"ר (PhD) דלית וייסמן תזונאית קלינית ופסיכותרפיסטית קוגניטיבית התנהגותית. גייסנו אנשי טכנולוגיה מעולים, מתכנתים, מומחי חוויית משתמש ומומחי בינה מלאכותית. זה לקח לנו מעל 4 שנים כדי לייצר את ה- WAZE לאורח חיים בריא מסוכרת.

וזה באמת עובד לכל אחד, לא משנה באיזה מצב?

כן! ממש כמו ש-WAZE יכול להוביל כל אדם מכל נקודה שהוא נמצא בה ליעד שהוא מגדיר, כך המערכת החכמה שפיתחנו מסוגלת להוביל כל אדם מכל נקודה בה הוא נמצא עד ליעד מוגדר מראש, שהוא 100% מדיד ומדויק, בהתאם לפרוטוקולים הבריאותיים המקובלים בישראל ובעולם – הגעה למדד  HbA1C של 6.4 ומטה.

גם משתתפים ממהרים לספר,

"הסוכרת שלי מגיל 20 כשהשיא היה A1C 15.5", מספרת ליאת. "היום ה-A1C שלי הוא 6.3 וגם חוץ מזה הורדתי את האינסולין הקצר. אחר 3 שבועות בתוכנית, לא הבנתי איך אפשר לחיות אחרת. הייתי ממש בהיי".

 

רמי שמח לשתף: "לפני התוכנית ה- A1C שלי היה 8.5, ואחרי הגעתי ל-A1C של 5.1 בלבד, ו-20 ק"ג פחות. הרגשתי שמישהו תופר חליפה לפי המידה שלי. עבור בן אדם שהוא סוכרתי, התוכנית היא מצילת חיים. אחרי 3 חודשים ירדתי ל-5.1. לא האמנתי ולא חשבתי שזה אפשרי. פתאום אתה רואה טוב יותר, הבעיות בכפות הרגליים נעלמו…".

אני שומעת שוב ושוב על A1C, למה כל כך חשוב לדעת את המדד הזה?

diabetes-2583569_1280

A1C זו בדיקת שמשקפת את רמות הסוכר הממוצעות בדם ב-3 החודשים האחרונים. למעשה מדובר בתגלית מדעית. זו בדיקה שלא חוסכת את בדיקת הגלוקומטר היומית, אבל היא נותנת לנו תוצאה שיכולה להגיד לנו איפה אנחנו מבחינת ההתנהגות באופן כללי. הבדיקה למעשה יודעת לקבל את נתון ערכי רמות הסוכר בדם שנשמר באופן מצטבר על פני 3 חודשים בכדוריות האדומות שלנו. 

המדד הזה נותן תמונה ארוכת טווח. הוא זה שמאפשר מידע שבעזרתו ניתן להכווין את האדם המתמודד עם סוכרת סוג 2.

בתוכנית LifeTec, חשוב לבצע את הבדיקה הזו אחת לכמה חודשים, מכיוון שניטור זה אחד הגורמים שמאפשרים לבצע שינוי התנהגות לאורך זמן. עצם כך שהמשתתפים רואים את הירידה של המדד ומבינים שהמצב משתפר, זה מעורר אצלם מוטיבציה להמשיך בתהליך.

התוצאות מדהימות! אבל הרבה אנשים שמתמודדים עם סוכרת, חווים הצלחות וכישלונות בהתמודדות, הרבה עליות וירידות במשך שנים… בוא נודה, הרבה פעמים קשה למצוא את המוטיבציה בכלל להתחיל תהליך נוסף, כי מה מבטיח שהפעם הם יתמידו?

מה האלטרנטיבה? לחיות עם הסוכרת?! על פי ממצאי מחקרים של למעלה משני עשורים, אנחנו יודעים שסוכרת היא מצב הפיך ואפילו כפי שפורסם גם בכתבות מגזינים בעלי תפוצה רחבה ובאתרי המרשתת, ניתן לרפא סוכרת סוג 2. מהניסיון שלנו, אנחנו יודעים שיש גורמים שמביאים ל"שיבוש מטבולי" ולהופעת הסימפטומים של סוכרת סוג 2. מסתבר, שבאמצעות שינוי בגורמים הללו, רמות הסוכר עשויות להשתנות מהקצה לקצה. במונחים של שינוי התנהגות, מדובר על מעבר ממצב של אורח חיים סוכרתי, למצב של אורח חיים בריא מסוכרת. כדי שלא יהא מדובר בדיבורים ותיאורים הנשמעים מוגזמים, אנחנו מתקפים את התוצאות באמצעות בדיקת ה-A1C. כך יוצא, שהמשתתפים רואים את השינוי בעצמם, שחור על גבי לבן. במקרה הזה של סוכרת סוג 2, הם גם ירגישו את השינוי! המשקל יורד, פחות עייפות, יותר אנרגיות, הרגשה כללית טובה יותר, שיפור בראייה, כאבים שנעלמים ועוד…

 

הרעיון של LifeTec התחיל מהשאלה מדוע אנשים שיודעים שסוכרת היא דבר כל כך חמור וכל כך מסוכן לא מצליחים לעשות שום דבר עם זה, לאורך שנים. נראה שיש כאן סיבה מהותית שגורמת לאנשים לרצות אבל לא להצליח!

אז איך כן אפשר להצליח?!

LifeTec זו תוכנית לשינוי התנהגות שיודעת לקחת אנשים מהנקודה שאנחנו קוראים לה אורח חיים סוכרתי, עד ליעד שנקרא אורח חיים בריא מסוכרת.
זה תהליך שינוי התנהגות מאד עמוק שמתבצע באמצעות טכנולוגיה מתקדמת. המערכת שבנינו לומדת להכיר את האדם, ובמקביל על סמך מחקרים וניסיון מצטבר היא מתאימה את הדרך למצב הספציפי שלו כדי שיגיע בוודאות אל היעד.

ראינו שזה עובד לאנשים גם מנקודות פתיחה קשות כמו במצבים מורכבים ובגילאים מתקדמים, ראינו שזה עובד גם לאנשים שניסו כבר בעבר דברים רבים ושונים והתייאשו. זה פשוט עובד.

בוא נדבר רגע על הצד הטכני, איך זה עובד?

המערכת מקבלת נתונים על רמות הסוכר, מזון, שינה, תרופות, התנהגות, רמת גלוקוז בבוקר ולאורך היום, ארוחות לפי תמונה וטקסט, כל מה שנכנס לפה, התנהלות נפשית, מצבי דחק וסטרס, פעילות גופנית, מצב שינה וזמני יקיצה, מעקב משקל גופני לפי תוכנית אישית, לחץ דם לפי תוכנית אישית, דופק בפעילות גופנית לפי תוכנית אישית, מעקב תרופות לפי דיווח אישי, מעקב תוספי תזונה (אם נצרכים) לפי תוכנית אישית, רמת HbA1C תקופתי על פי בדיקות רפואיות.

את כל הנתונים האלה ביחד, המערכת יודעת לעבד ובזמן אמת לתת הנחייה נכונה ומדויקת בהתאם אליהם, כלומר, ביצוע בקרה, הכוונה ומשוב באמצעות ניטור טכנולוגי.

וכמה זמן זה לוקח עד להגעה ליעד?

זה נתון משתנה מאדם לאדם. מבחינתנו הגורם המכריע הוא ליווי ותמיכה (בקרה ומשוב) ללא הגבלה וללא פשרות עד להגעה ליעד, כלומר, כל עוד האדם לא מרים ידיים – התוכנית לא מוותרת עליו!

תוכנית הבסיס להגעה ליעד בנויה מ-4 שלבים.
השלבים הראשון והשני שאורכים עד 30 יום הם הכנה והתאמה. בשלבים הללו, מזינים למערכת נתונים דרך האפליקציה, כולל דיווחים נוספים יומיומיים המאפשרים למערכת החכמה ל"הבין" מה בדיוק נקודת הפתיחה ומהם ה"שיבושים" הספציפיים, כלומר, הגורמים המשפיעים, שיש לתקן ולאזן. בקיצור, ממשיכים אורח חיים שגרתי ומאפשרים למערכת ללמוד, כדי להרכיב פרופיל מתאים המאפשר להתחיל להוביל אל היעד.

השלב השלישי הוא שלב הכוונון שאורך עד 30 ימים. בשלב הזה, המערכת המשוכללת כבר למדה להכיר את המשתמש והבינה מה משפיע על מצב נתוני הסוכרת סוג 2 שלו. המערכת גם ריכזה מידע מצטבר, מליווי ותמיכה של כמות אדירה, ההולכת וגדלה, של מתמודדי סוכרת סוג 2 עד עתה. מכאן ואילך, ניתן להתחיל לקבל הנחיות פשוטות וקלות ליישום, אשר משתכללות בהמשך ומותאמות למשתמש. עם התחלת יישום ההנחיות, ניתן להתחיל להבחין די מהר יחסית, בשינויים ושיפורים על פי מדידה יומיומית.

השלב הרביעי הוא שלב האיזון אשר אורך עד 60 ימים. בשלב הזה, ניתן כבר לראות את התוצאות מידי יום. המערכת למדה טוב יותר את אופן תפקוד הגוף של המשתתף בתוכנית, וזאת על ידי בקרה של התנהגותו ומשוב ביחס לשינויים הקטנים הנובעים מההנחיות שהמערכת הנחתה אותו. המערכת יודעת לכוונן את ההנחיות הניתנות על מנת להמשיך וליצור את הפעולות הקטנות הגורמותו לשיפור. בשלב הזה, אנשים מדווחים על תחושת חיוניות ואנרגיה, ירידה במשקל, סימפטומים קודמים אשר הולכים ונעלמים. פתאום קל יותר ללכת, כאבים במקומות שונים בגוף נעלמים, הראייה משתפרת, מצב הרוח עולה ועוד. זה גם השלב בו המערכת תמליץ לגשת לבדיקות ולבחון מול גורמים רפואיים המוסמכים לכך, עדכון והתאמה של מינון התרופות, במידה ולוקחים. המערכת ממשיכה ללוות ולתמוך, כדי לשמר את מצב האיזון שהושג, גם לאחר עדכון המינון התרופתי או הפסקת נטילת התרופות בהמלצת הרופאים.

ומה הלאה? הגעתי ליעד אחרי 4 חודשים, מה יכול למנוע ממני את "אפקט המטוטלת" (חזרה למצב קודם)

הו! בדיוק בשביל זה אנחנו מקיימים בתוכניתנו הייחודית, את שלבי 5 ו-6, שלבי תחזוקת השינוי והשימור.

המטרה שלנו היא להפוך שינוי התנהגות לאורח חיים. למדנו והבנו שככל שהשינויים הדרגתיים ונמשכים לאורך זמן במהלך התוכנית, נוצרים הרגלי התנהגות חדשים, כך שיהיה קל ופשוט להמשיך ולשמר את ההרגלים החדשים הללו, ללא צורך במאמץ מוגבר מחודש. התוכנית עוברת ממצב שינוי התנהגות למצב תחזוקת השינוי ושימור באמצעות התאמת ההמשכיות של הליווי והתמיכה.

שלב 5, הוא שלב תחזוקת השינוי והמשכיות ההצלחה. בשלב הזה, המערכת ממשיכה ללוות את המשתמש למשך 6 חודשים נוספים, עם בקרה ומעקב, כדי לעזור לו להמשיך את התוצאות ולהפוך את ההתנהגות החדשה לסדרת הרגלים אוטומטיים.

השלב ה-6 הוא שלב השימור, והוא מבוסס על מחקרי שינוי התנהגות והבנת תפקוד הגוף במצב של סוכרת סוג 2. כאן, הקשר דרך האפליקציה ממשיך לשנה נוספת (12 חודשים), בנוהל המותאם למצב החדש כדי  לוודא לאורך זמן שמה שהושג נשמר.

מדובר בתהליך מקצועי מובנה, של שינוי התנהגות מובחן ומדיד, וזו הסיבה שבוגרי התוכנית מדווחים על יציבות בתוצאות גם לאורך שנים רבות קדימה.

וואוו. יחיאל, תודה רבה על השיחה. אני מקווה שאכן המערכת הטכנולוגית החכמה הזו אכן תסייע לחולל את השינוי המיוחל בתחום הסוכרת ותסייע לכמה שיותר אנשים.

אמן. גם אנחנו מקווים. תודה.

© כל הזכויות שמורות לאתר SLAPNEWS.CO.IL
מדיניות פרטיות